Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Logopédia

2012.11.01

A Pedagógiai Szakszolgálat munkatársai látják el a megkésett-akadályozott beszédfejlődésű, pösze, írás- és olvasási zavarokkal küzdő, hadaró, dadogó, orrhangzós beszédű gyerekek beszédhibájának szűrését és fejlesztését.


A logopédiai fejlesztés célja:

  1. a beszédészlelés - beszédmegértés, és kifejezőkészség fejlesztése
  2. a kialakult beszédhiba javítása, az aktív, passzív szókincs fejlesztése
  3. beszédindítás
  4. figyelem, emlékezet fejlesztése
  5. mozgás és beszéd összerendezésének fejlesztése
  6. finommozgások fejlesztése
  7. önismeret és a környezet megismerésének fejlesztése a beszéden keresztül stb.

A szűrés:
Minden szeptemberben a logopédusok szűrővizsgálatot végeznek minden óvodai nagycsoportos esetében. Elsősorban az artikulációs zavarokat, és a diszlexia veszélyeztetettséget vizsgálják. A többi korcsoportban igény szerint végzik a vizsgálatokat.

A felvétel:
A szűrés alapján a logopédus ajánlására, a szülő beleegyezésével megkezdődik a fejlesztés. A felvételről a logopédus dönt a beszédhiba súlyossága és az életkor alapján.

A foglalkozások:
A foglalkozások a tanév rendjébe illeszkednek, figyelembe véve az óvodai- iskolai napirendet. Így az óvodában délelőtt kerül sor a foglalkozásokra. A foglalkozások időtartama 45 perc.

Minden szeptemberben a szűrés után szülői értekezleten ismertetjük a felvett gyerekek névsorát, a beszédhibák típusait, az arra a tanévre érvényes órarendet és az otthoni gyakorlásra vonatkozó kéréseket, tanácsokat. Évente kétszer (ősszel és tavasszal) lehetőséget biztosítunk, hogy a szülők nyílt óra keretében megnézhesse gyermeke fejlődését, órai munkáját.

 

Foglalkozások rendje BÍRÓ M. u. – SZÉKELY KINGA logopédus

kedd és csütörtök:  8.15 – 11.45

péntek:                   8.15 – 10.50

 

Foglalkozások rendje LAJTHA L. tagóvoda  - MÜLLER ADRIENN logopédus

kedd:                      9.00 – 11.35

csütörtök:               9.00 – 10.40

 

 

FOGADÓ ÓRÁK IDŐPONTJAI (aktuális!) :  http://vm128.freeweb.hu/

Kérjük, hogy kérdéseikkel a fogadó, illetve tanácsadási óra időpontjaiban keressenek,  ne a gyermekek foglalkozási idejében.