Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kékcinke Tagóvodában

Csipp Csupp Csodák tehetségműhely                                                                                                      

A Kékcinke tagóvoda a 2017-18-as nevelési évben a kreatív tehetségműhely a közvetlen környezetünkben található „hulladék anyagok” kreatív felhasználását tűzte ki célul.

Környezettudatos nevelés alapjai elsajátításának módjai:

- látogatás az FKF Zrt-nél
- komposztáló kialakítása
- fűszerkert kialakítása
- madárbarát óvoda program (Zöldike)
- szemétszedési program (TESZED)
- szelektív hulladékgyűjtés
- Autómentes nap szervezése, Állatok világnapja alkalmából hagyományosan megszervezett egész napos program, Madarak és Fák napja, Víz világnapja, - - Föld napja-hete 
szülők bevonásával óvodaszépítők szervezése, folyamatos udvarrendezés az - - évszakoknak megfelelően
- elemgyűjtő akciók
- kirándulások ,séták a természetben

Tevékenységünk során főbb feladataink:

- megismertetjük gyermekeinket a különféle anyagokkal-fém, üveg, papír, textil, műanyag, és a kertben-természetben található termések, termények, anyagok felhasználása

- változatos technikák alkalmazásával olyan alkotásokat hozunk létre, amelyeket a játéktevékenységük során fel tudnak használni, vagy ajándékokat készíthetnek a jeles napokra, illetve használati tárgyakként a mindennapok során felhasználhatóak.

- személyes példamutatással, érzelmi és értelmi ráhatással azon vagyunk, hogy a felnövekvő nemzedék környezetére igényes, azt tudatosan alakító, egyben óvó és fejlesztő hatású legyen.

- a családdal való kooperáció során igyekszünk a túlfogyasztás, a pazarlás, és a felhalmozás ellen hatékonyan fellépni.

- kinőtt ruhákból, használt, de még jó minőségű játékeszközökből bababörze szervezése

Ebben a korban még mindennek alapozó jellege van, a megismerést és a felfedezést szolgálja, de fontos szerepe van a későbbi életkorra nézve.

A gyermekek képességeinek kibontakoztatásához a tehetségsegítés folyamatát is kizárólag játékos tevékenységként fogjuk fel.
Céljaink:

- a gyermek egyéni továbbhaladásának, tapasztalatszerzésének elősegítése,
- önismeret, önkifejezés fejlesztése,
-harmonikus személyiségfejlődés elősegítése,
-jártasságok, képességek fejlesztése, 
-kerületi, országos pályázatokon, versenyeken való részvétel,
-iskolai továbbhaladás előfeltételének megteremtése,
-a tehetségígéretnek megfelelő tagozat, osztály megtalálása,
-kiemelkedő teljesítmény elismerése, mely hosszú távú motiváló erő lehet (érem, emléklap, Gyermekmosoly Díj…),
-az integráció érdekében sajátos nevelési igényű gyermekek tehetségsegítése
-munkálkodásunk során relaxáció technikájának elsajátítása, gyakorlása, mellyel többek között a gyermekek mentális-fizikai-szellemi állapotát kívánjuk javítani

Baloghné Udvardy Zsuzsanna                     Bíró Andrea 
     óvodapedagógus                                 óvodapedagógus