A Pedagógiai Szakszolgálat munkatársai látják el a megkésett-akadályozott beszédfejlődésű, pösze, írás- és olvasási zavarokkal küzdő, hadaró, dadogó, orrhangzós beszédű gyerekek beszédhibájának szűrését és fejlesztését.
A logopédiai fejlesztés célja:
- a beszédészlelés – beszédmegértés, és kifejezőkészség fejlesztése
- a kialakult beszédhiba javítása, az aktív, passzív szókincs fejlesztése
- beszédindítás
- figyelem, emlékezet fejlesztése
- mozgás és beszéd összerendezésének fejlesztése
- finommozgások fejlesztése
- önismeret és a környezet megismerésének fejlesztése a beszéden keresztül stb.
A szűrés:
Minden szeptemberben a logopédusok szűrővizsgálatot végeznek minden óvodai nagycsoportos esetében. Elsősorban az artikulációs zavarokat, és a diszlexia veszélyeztetettséget vizsgálják. A többi korcsoportban igény szerint végzik a vizsgálatokat.
A felvétel:
A szűrés alapján a logopédus ajánlására, a szülő beleegyezésével megkezdődik a fejlesztés. A felvételről a logopédus dönt a beszédhiba súlyossága és az életkor alapján.
A foglalkozások:
A foglalkozások a tanév rendjébe illeszkednek, figyelembe véve az óvodai- iskolai napirendet. Így az óvodában délelőtt kerül sor a foglalkozásokra. A foglalkozások időtartama 45 perc.
Minden szeptemberben a szűrés után szülői értekezleten ismertetjük a felvett gyerekek névsorát, a beszédhibák típusait, az arra a tanévre érvényes órarendet és az otthoni gyakorlásra vonatkozó kéréseket, tanácsokat. Évente kétszer (ősszel és tavasszal) lehetőséget biztosítunk, hogy a szülők nyílt óra keretében megnézhesse gyermeke fejlődését, órai munkáját.
Foglalkozások rendje BÍRÓ M. u. – SZÉKELY KINGA logopédus
kedd és csütörtök: 8.15 – 11.45
péntek: 8.15 – 10.50
Foglalkozások rendje Kékcinke tagóvoda – MÜLLER ADRIENN logopédus
kedd: 9.00 – 11.35
csütörtök: 9.00 – 10.40
FOGADÓ ÓRÁK IDŐPONTJAI :
Kérjük, hogy kérdéseikkel a fogadó, illetve tanácsadási óra időpontjaiban keressék a kollegákat, ne a gyermekek foglalkozási idejében.