Pillangó csoport
Abban a szerencsés helyzetben vannak a Pillangó csoportos gyerekek, hogy nekünk nagy szobánk van. Minden tevékenységre, játékra, megfelelő helyet tudtunk kialakítani és a nagy tornatérben a gyerekek játékidőben is kielégíthetik mozgásigényüket, begyakorolhatják, a biztonságukat szolgáló szabályok betartásával, azokat a mozgásokat, amikben nem érzik magukat elég ügyesnek, vagy különösen élveznek .
A kicsik és a nagyobbak is nagyon kedvelik. Emellett lehetőséget ad a mindennapos testnevelés szervezésére is, különösebb teremrendezés nélkül. Az ének és mese kezdeményezések is ezen a területen történnek és így azok a gyerekek, akik tovább is játszani szeretnének, megtehetik.
A teremben változatos játéklehetőségek csalogatják a gyerekeket tevékenységre A babaszoba nem csak a lányok kedvence és az építkezés nem csak a fiúk tevékenysége. A vásárolt játékokon felül, magunk is készítünk olyan játékokat, amelyek a gyermekek fejlődését adott területen segítik. Így játszva tanulhatnak. Mi magunk is nagyon szeretünk játszani és hiszünk abban, hogy a játék a fejlesztés, fejlődés leghatékonyabb eszköze.
A rajzolás, festés, mintázás,kézimunka szintén kedvelt tevékenységünk. A nap folyamán sokféle eszköz áll a gyerekek rendelkezésére. A technikákat megtanítjuk és lehetőséget adunk az ötletek megvalósítására játékidőben is. A papírok és a ragasztó fogyasztásunk igen jelentős. Szeretünk közösen is dolgozni, amikor egy- egy témát egy közös munkában dolgozunk fel. A kicsik és a nagyobbak is részt vesznek az alkotásban, fejlettségüknek megfelelően.
Fontosnak tartjuk, hogy felkeltsük a gyermekek érdeklődését a természeti környezet irányában. Állandó sétaúton figyeljük a változásokat és próbáljuk megfejteni a miérteket. Megfigyeltetjük és felismertetjük a felnőttek természetre gyakorolt pozitív vagy akár negatív hatását. Így környezettudatosságra neveljük gyermekeinket. Vendégségbe hozunk be állatokat, akiket visszaengedtünk oda, ahol találtuk Őket. A csigáknak az elmúlt évben futóversenyt rendeztünk. Megfigyeltük a növények fejlődését, a peték átalakulását, a giliszták földforgató tevékenységét. A természet szeretetére és védelmére neveljük gyermekeinket.
A közlekedés témakörben utaztunk buszon, villamoson, metrón, vonaton és a repülőtéren felmehettünk a repülőre is.
A piacon vásárlás közben ismerkedtünk a zöldségekkel, gyümölcsökkel, majd a vásárolt dolgokat megkóstoltuk és salátát is készítettünk belőle.
Tavaszi kirándulásunkon a Budakeszi vadaspark élővilágával ismerkedtünk.
Szeretjük, ha a gyerekek segítenek azokban a dolgokban, amire képesek. Lehetőséget adunk, hogy segítsenek az eszközök előkészítésében a foglalkozásokhoz,segítsenek a festékek bekeverésében, az eszközök rendberakásában. Nem a korcsoport határozza meg, hogy ki mit csinálhat, hanem az hogy mire képes. a lehetőségek korlátlanok.
Segítenek a terem díszítésében, rajzaikat a teremben önállóan helyezhetik el a lambérián, hogy mindenki megcsodálhassa azokat.
Szeretünk énekelni, mesélni, verselni. Önálló mesélésre is ösztönözzük gyermekeinket.
Szeretjük, ha a gyerekek bizalommal fordulnak felénk és segítséget kérnek, ha szükségét érzik és azt is szeretjük, ha megölelnek minket, vagy várják a simogatásunkat elalvás előtt.
Igyekszünk gyermekeinket úgy nevelni, hogy a durvaság ne legyen jelen a csoportban. Gyermekeink igen empatikusak és segítőkészek egymással. Ha valaki szomorú vagy sír, abban a pillanatban körülveszik, simogatják, vigasztalják.
Szeretünk az udvaron játszani, különösen homokozni!
Szeretünk nevetni! Arra törekszünk, hogy mindennapjaink jó hangulatban teljenek és hogy minden kisgyermek önmagához képest a legtöbbet fejlődjön.
Fontosnak tartjuk, hogy a szülőkkel bizalmon alapuló nevelőpartneri viszonyt alakítsunk ki. Szeretjük, ha sétáinkra, kirándulásainkra elkísérnek minket.
Célunk, hogy barátságos, esztétikus, biztonságos környezetben, szeretetteljes légkörben teljenek gyermekeink, gyermekeik napjai.
Bata Eszter | Petőcz Gabriella | Gulyás Ilona |
Óvodapedagógus | Pedagógiai asszisztens | Dajka |