Pillangó csoport

Abban a szerencsés helyzetben vannak a Pillangó csoportos gyerekek, hogy nekünk nagy szobánk van. Minden tevékenységre, játékra, megfelelő helyet tudtunk kialakítani és a nagy tornatérben a gyerekek játékidőben is kielégíthetik mozgásigényüket, begyakorolhatják, a biztonságukat szolgáló szabályok betartásával, azokat a mozgásokat, amikben nem érzik magukat elég ügyesnek, vagy különösen élveznek .

A kicsik és a nagyobbak is nagyon kedvelik. Emellett lehetőséget ad a mindennapos testnevelés szervezésére is, különösebb teremrendezés nélkül. Az ének és mese kezdeményezések is ezen a területen történnek és így azok a gyerekek, akik tovább is játszani szeretnének, megtehetik.

A teremben változatos játéklehetőségek csalogatják a gyerekeket tevékenységre A babaszoba nem csak a lányok kedvence és az építkezés nem csak a fiúk tevékenysége. A vásárolt játékokon felül, magunk is készítünk olyan játékokat, amelyek a gyermekek fejlődését adott területen segítik. Így játszva tanulhatnak.  Mi magunk is nagyon szeretünk játszani és hiszünk abban, hogy a játék a fejlesztés, fejlődés leghatékonyabb eszköze.

A rajzolás, festés, mintázás,kézimunka szintén kedvelt tevékenységünk. A nap folyamán sokféle eszköz áll a gyerekek rendelkezésére. A technikákat megtanítjuk  és lehetőséget adunk az ötletek megvalósítására játékidőben is. A papírok és a ragasztó fogyasztásunk igen jelentős. Szeretünk közösen is dolgozni, amikor egy- egy témát egy közös munkában dolgozunk fel. A kicsik és a nagyobbak is részt vesznek az alkotásban, fejlettségüknek megfelelően.

Fontosnak tartjuk, hogy felkeltsük a gyermekek érdeklődését a természeti környezet irányában. Állandó sétaúton figyeljük a változásokat és próbáljuk megfejteni a miérteket. Megfigyeltetjük és felismertetjük a felnőttek természetre gyakorolt pozitív vagy akár negatív hatását. Így környezettudatosságra neveljük gyermekeinket. Vendégségbe hozunk be állatokat, akiket visszaengedtünk oda, ahol találtuk Őket. A csigáknak az elmúlt évben futóversenyt rendeztünk. Megfigyeltük a növények fejlődését, a peték átalakulását,  a giliszták földforgató tevékenységét. A természet szeretetére és védelmére neveljük gyermekeinket.

A közlekedés témakörben utaztunk buszon, villamoson, metrón, vonaton és a repülőtéren felmehettünk a repülőre is.

A piacon vásárlás közben ismerkedtünk a zöldségekkel, gyümölcsökkel, majd a vásárolt dolgokat megkóstoltuk és salátát is készítettünk belőle.

Tavaszi kirándulásunkon a Budakeszi vadaspark élővilágával ismerkedtünk.

Szeretjük, ha a gyerekek segítenek azokban a dolgokban, amire képesek. Lehetőséget adunk, hogy segítsenek az eszközök előkészítésében a foglalkozásokhoz,segítsenek a  festékek bekeverésében, az eszközök rendberakásában. Nem a korcsoport határozza meg, hogy ki mit csinálhat, hanem az hogy mire képes. a lehetőségek korlátlanok.

Segítenek a terem díszítésében, rajzaikat a teremben önállóan helyezhetik el a lambérián, hogy mindenki megcsodálhassa azokat.

Szeretünk énekelni, mesélni, verselni. Önálló mesélésre is ösztönözzük gyermekeinket.

Szeretjük, ha a gyerekek bizalommal fordulnak felénk és segítséget kérnek, ha szükségét érzik és azt is szeretjük, ha megölelnek minket, vagy várják a simogatásunkat elalvás előtt.

Igyekszünk gyermekeinket úgy nevelni, hogy a durvaság ne legyen jelen a csoportban. Gyermekeink igen empatikusak és segítőkészek egymással. Ha valaki  szomorú vagy sír, abban a pillanatban körülveszik, simogatják, vigasztalják.

Szeretünk az udvaron játszani, különösen homokozni!

Szeretünk nevetni! Arra törekszünk, hogy mindennapjaink jó hangulatban teljenek és hogy minden kisgyermek önmagához képest a legtöbbet fejlődjön.

Fontosnak tartjuk, hogy a szülőkkel bizalmon alapuló nevelőpartneri viszonyt alakítsunk ki. Szeretjük, ha sétáinkra, kirándulásainkra elkísérnek minket.

Célunk, hogy barátságos, esztétikus, biztonságos környezetben, szeretetteljes légkörben teljenek gyermekeink, gyermekeik napjai.

                                             

  

Bata Eszter

Petőcz Gabriella 

Gulyás Ilona

 Óvodapedagógus  

Pedagógiai asszisztens

  Dajka